maanantai 14. joulukuuta 2015

Roadtrip i Tasmanien

Ciao!
Vi har haft det så bra här i tasmanien. Jessi, Taru och jag hyrde en bil och gjorde en roadtrip runtomkring Tasmanien. Vi har både campat, sovit i bilen, i hostel, både i städer, nästan på stranden och mitt i ingenstans. Vi har haft picnic i solnedgången, kollat på en stjärnhimmel som var så klar som jag aldrig tidigare sett, vi har ätit i mäkkin fö allt annat har varit stängt, vi har spenderat för mycket pengar på några perfekta små cafeer/restauranger, vi har ätit för mycket tonnfisk+babybels+ hummus, vi har skrattat så mycket att magen värker o vara haft det så superbra.
Nu har redan en vecka gått, Taru åkte tillbaka till Sydney idag. Jag kommer sakna henne så mycket! Det bara råkade sej att vi alla tre var påväg till Tasmanien ungefär samtidigt, och sen var de bara att okej vi far tillsammans! Jag är så glad för den ideen och att det blev av. Det är skillnaden med hemma, här om man vill göra nåt/åka nånstans så är der bara att göra det, man är ledig och man har tid, let's go.
 Men se är det det med resandet, ibland träffar man nästan för härliga typer, men man skiljs åt vi nåt skede o det värsta är att man aldrig vet när/om man ses igen. Att Taru just råkade va från Finland är perfekt, ses i finland girl!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti