sunnuntai 28. helmikuuta 2016

Nya upplevelser

När jag kom till australien hade jag aldrig tänkt att jag skulle få uppleva;


Ett grodrace
Jepp, och jag skämtar inte ens. Alltså ett race med riktiga grodor. Det var säkert den största händelsen på hela Magnetic Islands, alla var samlade på pubens gård i en ring. Man kunnde slå vad och sätta pengar på en viss groda och beroende på hur snabb grodan är, förlora/vinna pengar, precis som i hästrace. Där hejade publiken och grodorna hoppade sen ut ur ringen.


Rodeo
Vi hörde vid receptionen att det skulle vara rodeo vid Great Western bar ikväll, såklart var vi påväg dit i så fall.
Jag hade förväntat mej att det skulle var nån slags turne på en fejk tjur i mitten av baren. Det blev lite annat, man gick igenom baren/restaurangen och på bakgården(som btw var nästan i mitten av stan) fanns en arena för rodeo. Inte det första man förvantar sej haha.
Rodeon började med att en liten, kanske fyra årig kille skulle rida på kalvar, härregud det här skulle aldrig hända/tillåtas hemma. Efter det var det riktig rodeo som gällde. Lite skrämmande att kolla på, men måste erkänna att ganska underhållande.

Sånt här håller vi på med här i Australien, cheers Vera&Jessi😂

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti